Social Media

facebook, instagram, twitter, pinterest

Wie zit er tegenwoordig niet op één van de sociale media platforms? Bijna iedereen en de kans dat het publiek die jij probeert te bereiken daar ook actief op is, is groot. Veel van je klanten kun je hier vinden en het is zonde als zij jóú niet kunnen vinden. Maak hier gebruik van en wees ook actief op dit front.

Hoewel dit tegenwoordig onmogelijk is voor te stellen, bestond sociale media jaren geleden niet. Sociale media marketing is dan ook iets wat nog relatief nieuw is. Social media marketing is het gebruikmaken van sociale media om te verbinden met je publiek, bezoekers genereren op je website om vervolgens omzet te draaien. Digitale bedrijven zijn vaak erg afhankelijk van sociale media om een connectie te bouwen met gebruikers, die op hun beurt weer afhankelijk zijn van sociale media vanwege de content waar zij naar opzoek zijn.

Hoe maak je contact met gebruikers op sociale media?

Sociale media marketing gaat -- net zoals andere marketingstromingen -- om het verkrijgen van aandacht van je publiek en om een connectie te creëren. Hoewel sociale media gebruikt kan worden om direct je producten en diensten te promoten aan nieuwe bezoekers, is dit niet de meest effectieve manier om deze kanalen te gebruiken. Platforms zoals Facebook en Twitter bieden bij uitstek het gelegen moment om een band te scheppen en interactie op te zoeken met je klanten en gebruikers. Je kunt hier prima vertellen wat jou merk zo uniek maakt.

Succes op sociale media wordt bereikt door het creëren en delen van relevante content. Dit kan variëren van iets simpels als het posten van een leuke foto op Instagram tot het delen van je meest recente blogpost op Facebook. Het grijpen van de aandacht van je publiek begint met content waar zij geïnteresseerd in zijn en niet met iets wat jij wil dat ze doen. Dus bombardeer je feed niet met allerlei deals, die jij wil dat bezoekers zullen kopen, maar deel foto's en informatie die potentiële klanten willen zien en misschien zelfs delen. Door jouw expertise in je industrie te laten zien in aantrekkelijke content, geef je geïnteresseerde bezoekers een reden om jouw website of winkel een bezoekje te brengen en kunnen ze zien wat jij ze te bieden hebt.

Content en delen

Naast het direct verhogen van je aantal bezoeker op je website, bieden deze online gemeenschappen nog een ander voordeel: organische klantenwerving (gratis). Als je content deelt met je volgers die zij waarderen, bestaat de kans dat dit zo interessant gevonden wordt om te delen met hun vrienden, familie en hun hele sociale kring op Facebook. Je potentiële klanten doen dan de marketing voor jou! De conversie ligt vaak ook nog eens hoger, omdat de content wordt gedeeld door iemand die zij (persoonlijk) kennen -- in plaats van een commercieel bedrijf die ze iets probeert aan te smeren. Het wordt zo minder gezien als reclame, maar een aanbeveling van een vertrouwd persoon. Het is gebruikelijk dat klanten voor het eerst in aanraking komen met een bedrijf via informatieve content, om later bekend te raken met de producten en diensten dat het bedrijf levert.

Wees nu actief op alle sociale media kanalen en verkrijg meer bezoekers, klanten en omzet. Liever een professional laten kijken hoe je deze platforms het beste kunt inzetten? Vraag direct een vrijblijvende offerte aan.